неділя, 16 липня 2023 р.

Якщо хочеш досліджувати панк-культуру вчи англійську, або Google Translete тобі в поміч

 


Варто було моїм дослідженням панку вийти за межі Вікіпедії, як на перешкоді стали очікувані, але від того не менш журливі обставини... катастрофічна нестача доступних джерел. Знайти щось українською мовою надзвичайно важко і навіть з тих крихт, що вдалось розшукати більшість досить загальні, інколи навіть неточні. Серйозно, я буквально по пальцях однієї руки можу перерахувати знайдені мною змістовні україномовні статі, що розкривають аспекти панк-руху.

Звісно є ще російськомовні ресурси, але навіть якщо відкинути ідеологічний аспект, вони нічим не кращі. Єдина їх перевага більша кількість перекладів, та навіть вони викликають сумнів. Адже, як відомо, у російські перекладачі та редактори мають сумнозвісну звичку згладжувати гострі кути або навіть зовсім викидати провокативні частини, що можуть образити тендітні почуття обивателя. Та хіба можливо ґрунтовно розкрити культуру панків без різких виразів й сороміцьких історій?

Залишається тільки одне, звернутися до найвпливовішої мови міжнародного спілкування, тобто англійської. І насправді це найкращий варіант, адже переважна частина першоджерел панк-культури саме англомовні. Та є одна суттєва перешкода, мій рівень англійської мови. Як і у більшості населення України, він у мене не дуже. На щастя я змогла підтягнути його від “Що тут написано?” до здатності читати прості коротенькі тексти.

А коли людських можливостей не вистачає треба звернутися до інноваційних технологій. Так я кажу про славнозвісний Google Translete, або будь-яку іншу програму перекладач. На щастя, в останні роки якість машинного перекладу з англійської на українську значно покращилась, мабуть, через зростання попиту на нього. Звичайно це не найкраще розв'язання проблеми мовного бар'єра, але принаймні воно доступне й зручне.

Отож мій підхід до роботи з англомовними джерелами приблизно такий: переклад об'ємних текстів я довіряю Google Translete, якщо ж програма видає відверту нісенітницю, намагаюсь перекласти подібні фрагменти самостійно, а відео більш-менш успішно мені вдається сприймати на слух.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Не грайтесь зі свастикою, це приваблює нацистів. Гіркий урок панк-руху.

  Це було щось проти тата й мами. Ми зненавиділи старших людей, які постійно твердили про Гітлера, "Ми йому п...